11 leggyakoribb kérdés a Revoluttal kapcsolatban

11 leggyakoribb kérdés a Revoluttal kapcsolatban

Sok kérdés érkezik a Revoluttal kapcsolatban és találhatóak fórumokon, más oldalakon, de vannak sokszor ismétlődő, gyakoribb kérdések. Ezeket gyűjtöttem össze ebben a cikkben.

1. A NAV inkasszózhatja a Revolut számlát?

Igen. A NAV (Nemzeti Adó- és Vámhivatal) közölte azt a hírt, hogy sikeresen tudtak Revolut bankszámlákat inkasszózni. Ez azért is lehetséges, mert a Revolut UAB Bank európai banki licenccel rendelkezik, szabályok vonatkoznak rá és eleget kell tennie a hatóságok kéréseinek, együtt kell működniük vele.

A Revolut is sok lépést tesz a pénzmosás ellen is, forrásigazolásokat be szokott kérni a Revolut ügyfeleitől (például nekem is igazolnom kellett a bevételeimet, jövedelmeket…). Ha ezt nem teszi meg a felhasználó, akkor a Revolut felfüggeszti a szolgáltatás nyújtását, az ügyfélnek megadott időn belül ki kell utalnia minden vagyonát a Revolut egyenlegéről, majd utána lezárják a fiókot.

Ebben a cikkben még összegyűjtöttem további eseteket, ami miatt törölhetik egy felhasználó Revolut fiókját.



2. Hol találom a Revolut forint egyenlegnek a belföldi számlaszámát, mert nem tudok utalni?

A Revolut nem nyújt belföldi, magyar forint számlaszámot. Litván, nemzetközi számlaszám van, amire lehet forint devizát utalni.

Emiatt egy magyar bankból nem belföldi, hanem nemzetközi utalást kell végezni, aminek a díja láthatóan magasabb lehet és több munkanapba is telhet, mire megérkezik a Revolut egyenlegre a forint beutalás.



3. Ha havonta fizetek egy Revolut csomagért, akkor bármikor lemondhatom?

A Revolutnál négyféle fizetős csomag van. Ezeknél ki tudod választani, hogy havonta fizetnél vagy egy évre előre (ez az opció olcsóbb, mint a havi kifizetés).

Bármelyik fizetési opciót választod, akár havonta fizetnél érte, a szolgáltatásért 1 évre „fizetsz elő”, egy évre „kötsz meg” egy szerződést, fogadod el a feltételeket.

Ez azt jelenti, hogy ha 1 évnél hamarabb döntenél úgy, hogy lemondanád a fizetős csomagot és következő hónaptól az ingyenes, Standard csomagot használnád tovább, akkor kötbért kell fizetned és az esetleg megrendelt bankkártya díját is ki kell fizetned. Az Ultra csomag esetén ez 6 hónap, tehát azután díjmentesen tudsz másik csomagra váltani.

A csomagot 14 napon belül díjmentesen le tudod mondani, viszont ha addig már rendeltél bankkártyát, akkor annak a díját felszámíthatják. Az app előre ki fogja neked írni, hogy mennyibe kerülne egy csomagváltás, pontosan látni fogod a díját.



4. A Revolut egyenlegemre készpénzt be tudok fizetni?

Nem olyan régen van arra lehetőség pár felhasználónak, hogy megadott kiskereskedőknél (Magyarországon jelenleg OMV benzinkutak vannak) forint valuta készpénzt be tudjanak fizetni, ami a Revolut forint egyenlegükre pár percen belül fel is töltődik.

Ez viszont még nem minden Revolut felhasználónak elérhető és jelenleg csak forintot lehet befizetni.

Ezenkívül 2,5% a díja.

A hírről és további részletekről, limitekről, működéséről ebben a cikkben találsz információt.

5. Revolut csomagváltáskor továbbra is működnek a fizikai kártyák?

Igen, minden aktív, érvényes fizikai Revolut kártyát tudsz használni.

Ha például Standard csomagban voltál, ahhoz van egy fizikai kártyád, majd előfizetsz a Premium csomagra, ahol tudsz rendelni egy másik fizikai kártyát is, akkor mind a kettő kártyát tudod addig használni, amíg le nem járnak. Ugyanagy működik fordítva is.

Ha Premium előfizető voltál és még van le nem járt fizikai kártyád és ingyenes Standard csomagra térsz vissza, akkor nem kell rendelned egy újabb fizikai kártyát, a Premium csomagban rendelt fizikai kártyádat ugyanúgy fogod tudni használni, nem kell ezért ismét rendelned és a Standard csomagban már fizetned a kártya kézbesítéséért.

6. Egyszer használatos virtuális kártyára is működik a visszatérítés?

Igen! Hiába cserélődik az egyszer használatos virtuális kártyád száma és más adatai minden fizetés után, ha mondjuk egy webshopból a vásárláshoz használt egyszer használatos Revolut virtuális kártyádra tudnak csak visszatéríteni, akkor az meg fog érkezni a Revolut egyenlegedre ugyanúgy.



További kérdésekre, témákra itt a revinfo.hu oldalán találsz cikkeket:

7. Euró készpénz felvehető ATM-ből Magyarországon? »

8. Mennyi idő alatt érkezik meg a Revolut kártya? »

9. Adóazonosító számot miért kér a Revolut? »

10. Wise vagy Revolut? »

11. Hogyan tudom aktiválni a Revolut kártyámat és mi a PIN kódja?

Természetesen még vannak bőven kérdések a Revoluttal kapcsolatban, amelyekre itt a revinfo.hu oldalán megtalálod a válaszokat. Használd itt az oldalon a kereső mezőt vagy ezen az oldalon megtalálod az összes elérhető cikket.

Ha lenne további kérdésed, akkor használd a kereső mezőt, sok más Revolut-tal kapcsolatos cikket találsz még:

Fontos!: A cikkben leírtak csak az én tapasztalataimon alapszanak, ezekért felelősséget nem tudok vállalni. Nincs közvetlen kapcsolatom a Revolut-tal és nem tartozok felelősséggel a szolgáltatásuk iránt. Bármilyen probléma, kérdés esetén a Revolut ügyfélszolgálatát kell felkeresni. A cikkekben olyan ajánlói (affiliate) linkek találhatóak, amelyeken keresztüli regisztrálás után akár én jutalékot is kaphatok.

Hozzászólás
A hozzászólásod nem fog automatikusan megjelenni, csak a moderálás után. A megadott email cím nem lesz látható és nem lesz tárolva, nem fogok hírleveleket küldeni. Viszont, ha megválaszolásra kerül a hozzászólásod, arról értesítést fogsz kapni a megadott email címedre.