A Revolutnak több mint 40 millió felhasználója van. Litvániában bejegyzett online bank és 2018-ban szerezte meg az európai banki engedélyt a Litván Nemzeti Banktól.
Az interneten, fórumokon, csoportokban lehet azzal találkozni, hogy előfordulnak/előfordultak olyan esetek, hogy a Revolut egyszer csak közli a felhasználóval, hogy felmondja a szolgáltatás nyújtását és bizonyos ideje van a felhasználónak arra, hogy a számlákon tárolt összegeket kiutalja máshova stb…
Logikusan a negatív hangokat lehet mindig a legtöbb esetben megtalálni a fórumokban, csoportokban, ha valaki rosszul járt.
A Revolut nem közli azt, hogy pontosan mi történt és miért függeszti fel a szolgáltatás nyújtását, a szabályzatra hivatkozik, hogy abban nem tartott be valamit a felhasználó.
Ezért fogok bemutatni ebben a cikkben pár olyan gyakori esetet, amelyek a szabályzat ellen mennek és idővel a szolgáltatás felfüggesztését okozhatják. Sajnos utána az adott személy nem fog tudni ismét Revolut fiókot létrehozni.
Fontos, hogy a fiók bezárásának és a szolgáltatás nyújtásának megszüntetését előre jelzi a Revolut és ki kell utalnod máshova a fiókban tárolt összegeket egy megadott időpontig.
Hol található a Revolut felhasználói szabályzata?
A Revolut ezen oldalán angol nyelven elolvasható a személyes felhasználó feltételek és szabályok (ajánlott átolvasni, akár fordító eszközt használva). Ezen belül a 11. pont (Are there any restrictions on using the Revolut app or Revolut Card?) tartalmazza azokat a korlátozásokat, amelyek érvényesek a Revolut kártyára és fiókra.
Ezekből és ezekhez tartozó konkrét gyakorlatokat felsorolok, amelyek miatt felfüggeszthetik a Revolut fiókot:
A kért információk be nem nyújtása
Itt kettő kért információ jutott eszembe, ami gyakori.
Az új Revolut regisztráltaktól a regisztrációkor, míg a korábbi regisztráltaktól idővel folyamatosan kéri a Revolut az adóazonosító jelet. Ugye ez egy egyedi számsor. Ez azért kell csupán a Revolutnak, hogy így be tudja azonosítani a felhasználót, hogy mely országban adózik, hol adóalany. Ez pénzmosás elleni törvény miatt van, a Revolut is egy európai bank, amelynek többféle szabályozásnak meg kell felelnie.
De erről még ebben a cikkemben olvashatsz többet.
A másik eset az, amikor nem tudja a felhasználó igazolni a beérkező összegek forrásait.
Mivel velem is megtörtént az, hogy a Revolut forrásigazolást kért, így tapasztalatból tudom megosztani ezt az esetet veled.
Egyszer jelzett a Revolut, küldött értesítést, hogy az elmúlt 12 hónapban ennyi forint összeg érkezett be a Revolut egyenlegemre és igazolásokat kérnek a beérkező összegek forrásairól.
Ez is a pénzmosás elleni intézkedések egyik része és tudható az is, hogy sokan nem legális bevételekre használták/használják a Revolut-t vagy más fintech cégek számláit, így erre a Revolut és más online pénzügyi intézmények is odafigyelnek egyre jobban.
Ha rendszeresen érkezik be összeg saját, másik bankszámládról vagy másik személytől a Revolut egyenlegedre, akkor nagy valószínűséggel idővel a Revolut tőled is fog kérni forrásigazolást.
Szóval az appban egy adott felületen feltöltöttem az elmúlt egy év pénzügyi források igazolását. Ilyen lehet az öröklésből származó bevétel, ingatlan eladás, ingatlan bérbeadás, befektetésekből származó jövedelem, munkahelyedről fizetés, munkabérszerződés, vállalkozói bevételek, családi támogatás, ajándék stb…
Nem kellett a megjelenő, előző egy évnyi beérkező összeg teljes leigazolása, fillére pontosan, hanem a Revolut-nak azt kellett megmutatnom, hogy legálisan van bevételem.
Nem tudtam mindent feltölteni megfelelően a rendszerükbe, de pár nappal később a chaten az ügyfélszolgálat megkeresett és nagyon udvariasan, megnyugtatva közölte, hogy még az egyéni vállalkozásomhoz kapcsolódóan kiállított számlákat küldjek át ott a chaten, meg esetleges szerződéseket az ügyfeleimmel kapcsolatban. Amit tudtam azt feltöltöttem, amit nem tudtam, azt elmagyaráztam, hogy miért nem (ezt külön nem kérték, csak én tájékoztattam őket).
Ezen a pár napon keresztül a Revolut fiókomat, számláimat ugyanúgy tudtam használni és tudtam kiutalni, megérkeztek a beutalások stb…
Végül mindent rendben találtak és sikeresen lezárták a forrásigazolás folyamatát.
Ha olyan lenne, hogy mondjuk egy magasabb összeg érkezne a Revolut számládra (öröklés, ingatlan értékesítés stb…), akkor én előtte írnék a Revolut ügyfélszolgálatának és jeleznem ezt nekik előre, valamint megkérdezném, hogy kellene-e valamilyen igazolást, dokumentumot nekik előre elküldeni.
Más személy bankkártyájával töltöd fel a Revolut egyenlegedet rendszeresen
A Revolut egyik nagy előnye, hogy az egyenlegeidet másik bankkártyáddal is fel tudod tölteni. Ez ingyenes a Revolut részéről és mivel bankkártyás fizetés, így a másik bank sem számít fel díjat ezért, valamint rögtön a Revolut egyenlegeden lesz az összeg. A bankkártyás feltöltésről itt tudsz többet olvasni.
De a legfontosabb feltétel itt, hogy másik személy bankkártyájával a szabályzat szerint nem töltheted fel a saját Revolut egyenlegedet.
Tehát ezt csak a saját nevedre szóló másik bankkártyával tölthedet fel! Gyakori eset az, hogy egy felhasználó a saját Revolut egyenlegét mondjuk a párja, barátja bankkártyájával tölti fel.
A félreértés ott van, hogy a Revolut rendszere engedélyezi másik személy bankkártyájank adatai megadását és fel is lehet így tölteni a Revolut számlákat. Ezért sokan úgy gondolják, hogy ezt így szabad és folytatják így a Revolut egyenleg feltöltését…
Viszont idővel a Revolut rendszere/algoritmusa ezt érzékelheti és emiatt felfüggesztheti és törölheti a felhasználó fiókját. Érdemes ezt a feltöltési gyakorlatot minél hamarabb abbahagyni és elkerülni.
Ehelyett hozzatok létre a másik személynek is egy ingyenes Revolut fiókot, ott töltse fel a bankkártyájával az összeget és ingyen, pillanatok alatt át tudja neked küldeni az összeget a Revolut fiókon keresztül.
Céges, üzleti bevételek fogadása magán Revolut számlára
A Revolut személyes, magán deviza egyenlegeidre vállalkozói, üzleti beutalásokat nem fogadhatsz, a Revolut szabályzata ezt le is írja. Magyarországon ugye áfamentes vállalkozási formának nem kell céges bankszámlát nyitnia és a belföldi bankoknál a személyes bankszámlaszámokra is lehet fogadni vállalkozói bevételeket, de a Revolut ezt a saját szabályzata alapján nem engedélyezi.
Ha egyéni vállalkozó, freelancer vagy, akkor már nyithatsz külön számlát a Revolut személyes fiókodban is, Pro a neve és ez ingyenes, külön számlaszámot is kapsz. Ebben a cikkemben tudsz többet olvasni a Revolut Pro számláról.
Más esetekben még a Revolut Business csomagjai vannak.
Fontos, hogy a Revolut az üzleti deviza számláihoz sem ad belföldi, forint számlaszámot, így ha ügyfeleid utalnának neked, akkor nemzetközi forint utalást kell elvégezniük, ami nekik jóval magasabb díjba kerülhet és több nap is lehet, mire a Revolut egyenlegedre az összeg beérkezik.
Ha más devizában szerzel bevételt, mondjuk euróban, akkor nincs akadálya, hogy ide érkezzen a bevételed.
Ha forintban van bevételed, akkor javasolt a Wise Business, céges számla nyitása, ott belföldi forint bankszámlaszámot kapsz, a belföldi be és kiutalások ingyenesek és pár másodperc alatt végbemegy, ebben a cikkben tudsz erről többet olvasni.
Rendszeres devizaváltás, devizakereskedés
A devizaváltás olyan gyakorlata, ami kereskedelmi tevékenységnek minősül, adóköteles és ezt a megfelelő kereskedelmi platformokon kell folytatni.
A Revolut ezt nem szolgáltatja és így a szabályzatukban leírtak szerint, ha az a gyanú merül fel, hogy egy felhasználó devizaváltásokkal kereskedik, akkor emiatt felfüggeszthetik a Revolut fiók használatát.
Kérdés, hogy mi számít ennek (ezt én pontosan nem tudom megmondani), de gondolom a rendszeren fennakadhat az, aki nagyon gyakran oda és vissza váltogat, sokszor sikerül kihasználni a nagy ugrásokat és ebből láthatóan nyeresége is lesz stb… érdemes nem a Revolut fiókodban folytatni ezt a típusú kereskedést.
Videó
Ha szeretnéd videón megnézni, akkor itt megtekintheted:
Iratkozz fel a YouTube csatornára is! 🙂