Az új Revolut felhasználók már a regisztrációt követően találkozhatnak azzal, hogy adóazonosító számot/jelet meg kell adni, de a régebben regisztrált Revolut ügyfeleknél is idővel bekéri ugyanúgy az adóazonosító számot a bank.
Ez egy kötelező információ szolgáltatás, amit ha nem teljesít a felhasználó, akkor a Revolut fiókját felfüggeszthetik.
Miért kéri ezt a Revolut?
A Revolut, mint európai bank, részt vesz a pénzmosás elleni küzdelemben (Anti-Money Laundering, itt találsz erről cikket) és ennek részeként meg kell határoznia a Revolut-nak, hogy az ügyfél/felhasználó adóilletősége melyik országban van. Ahogy minden hazai bank, úgy a Revolut is a hatóságok esetleges kérésére adatokat adhat át.
Az adóazonosító szám megadásával ez nem azt jelenti, hogy az adóhatóságoknak információt küld a számládról, pénzmozgásokról a Revolut. (természetesen, ha szükség van rá, valamilyen ok miatt a hatóságok kérhetnek pénzügyi adatokat a bankoktól és a Revolut sem kivétel ezalól…)
Hol tudod megadni az adóazonosító számodat a Revolut applikációban?
A Revolut app-ban itt tudod megnézni azt, hogy te már megadtad-e az adóazonosító számodat vagy add meg, ha még ezt nem tetted meg:
A bal felső sarokban a profilképedre vagy monogramodra nyomj rá. Azon belül menj a ‘Számla’ pontra, majd ‘Személyes adatok’ és azon belül alul fogod megtalálni az ‘Adóilletőségek’ pontot.
Hol található meg az adóazonosító szám/jel?
Fontos, hogy ez nem az adószám (adószámot egyébként külön igényelni kell és vállalkozási formákhoz szokták kérni, ha számlát állítanál ki stb…), hanem ez az adóazonosító jel, amit ma már minden személy a születése után 1-2 hét múlva megkap.
Egy 10 számjegyű számsor, amit mondjuk az adó igazolványodon legfelül az ‘adóazonosító jele:’ után találsz meg, de kinyerhető más dokumentumokból, oldalakon is (pl.: adóbevallás, banki papírok, ügyfélkapuban megkereshető…).
Videó
Ha szeretnéd videón megnézni, akkor itt megtekintheted:
Iratkozz fel a YouTube csatornára is! ????